Blurr..

Arini keje gua tido-makan-game-makan-game-tido je.. xde motivasi betol nak buat benda lain..
Bosan² td ade jugak borak dengan membe ttg keje die.. Die gtau sal keje die kt bhgn forensik kt sebuah spital.. Cite la ade 2 pasangan nie mati sbb lemas dgn Carbon MOnoxide.. Bosan² main² googling jap..

"Keracunan Gas Carbon Monoksida

Lalu mengapa keracunan gas karbon monoksida dapat menyebabkan kematian? Ketika gas karbon monoksida terhirup, ia masuk ke paru-paru lalu masuk ke dalam molekul hemoglobin dalam sel darah merah. Karbon monoksida terikat pada hemoglobin dan memiliki kecenderungan yang sama dengan oksigen.Lalu terbentuklah carboxy hemoglobin.

Carboxy hemoglobin menghambat masuknya oksigen ke dalam molekul hemoglobin dan menghambat kemampuan penukaran gas dari sel darah merah. Akibatnya, tubuh kekurangan oksigen yang menyebabkan kerusakan jaringan dan kematian."

aku pown xpaham sgt ttg bio neh.. dah la bio zaman² muda dlu dpt result 'terbaik'..



p/s: igat orang tersayang, jangan main² dgn 'CO'..

5 comments:

Pyan-CGT said...

tambahkan lagi content mat we!!

RMA said...

hahaha.. sedang mencube menarikkan blog ini

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

tu giler ahh..

baik dia lepak belakang bas~

dapat lagi banyak~

RMA said...

zara: haha.. dorg bukan duk blkg bas.. ko jgn merempit blkg bas plak..:D

a Q r a m said...

aku wase ko harus tampal gambar seperti di kotak rokok

Related Posts with Thumbnails