Teknik Spam Terbaru

Ada ke spamming melalui sms (sms spamming) ? Macam nie, aku ada terima satu sms daripada orang yang tak dikenali. Nombor dia pun tak ada dalam contacs. Dia ni hantar sms no akaun cimb dan menyatakan sejumlah wang yang besar. Sms dia macam ni:

From: +6019260****
014*********
Liew *** ****
MBB RM 1500

Apa komen anda semua? Pernahkan anda dapat sms macam ni? Kongsi pendapat korang semua. Sms yang sangat ringkas kan. Adakah manusia ini tersalah nombor? Atau memang ada niat untuk spam?


**no penghantar, no akaun dan nama x boleh di siarkan untuk tujuan keselamatan

2 comments:

tinytini said...

Kalau masuk account bank betul2 tu ok gak tapi parah nak pulangkan duit..

Adam said...

salah msg tu kot. stakat satu msg mcm tu mungkin tersilap. tapi kalau hari² dapat msg cakap sim card anda terpilih untuk memenangi hadi utama berupa....

yang tu baru spam.

Related Posts with Thumbnails